DIY: Domáci depilačný vosk

Featured Posts

streda 21. januára 2015

DIY: Domáci depilačný vosk

Ahojte ako ste si všimli názov dnes to nebude o líčení ale o vosku a depilácii a to konkrétne o cukrovom vosku.
Väčšina z vás už o tom určite počula ale aj keď nie nevadí, ja vám dnes o tom porozprávam/popíšem :) 

Bude to trošku dlhší článok ale oplatí sa prečítať!!! :)




Veľa z nás sa trápi skoro každý deň aby sme odstránili nežiadajúce ochlpenie na istých miestach. Niektoré si holi, niektoré epilujú a niektoré depilujú. Ako vieme holenie nie je dlhodobá záležitosť a musíme sa s tým trápiť každý jeden deň lebo to naozaj nie je dlho trvácne iné zas bolestivo epilujú aby tak pokožka vydržala dlhšie bez chĺpkov ale žiaľ táto metóda je dosť bolestivá a na citlivú pokožku nie je vhodná. Ale niektoré si vybrali práve depiláciu voskom...ale na vosk väčšinou treba mať vosk a zohrievač na vosk a niekedy tieto veci sú dosť drahé... dajú sa kúpiť aj voskové papieriky kroté len zohrejeme v rukách a už aj môžme používať ale tie nie sú tak efektívne ako s poriadnym voskom a papierikmi.
Preto som sa rozhodla že vyskúšam inú alternatívu a to práve vosk z cukru ktorý vyjde lacnejšie a určite je šetrnejšia k pokožke ako ostatné prípravky plné chémiou.

Ale poďme na našu dnešnú hviezdu :)

Čo potrebujeme?

minimálne 5 mm dlhé chĺpky
9 PL cukru je jedno či hnedý alebo biely funguje to aj aj
2 PL vody
2 PL citrónovej šťavy
menší hrniec alebo aj panvica a vareška
plastovú alebo keramickú nádobu (ja osobne preferujem keramickú, lebo lepšie vychladne masa)

Ako na to?

Všetko vysypeme do hrnca alebo na panvicu,dobre premiešame aby sme dostali hmotu podobnú kaši.Dáme to na silnejší oheň a miešame kým to nezačne vrieť, vtedy oheň stíšime a stále miešame kým tekutina nechytí zlatkastú farbu. Dostaneme farbu podobnú bledo zlatej farby, dávajte si pozor aby ste to nespálili, inak zmes stvrdne a nebude vhodná na depiláciu! Ak je to je hotové stiahneme zo šporáka a vylejeme do našej nádoby a necháme vychladnúť na izbovú teplotu.Výhoda tohto vosku je že ju kľudne môžete dať do chladničky a použiť ho zas keď budete potrebovať :) Vtedy to stačí dať do mikrovlnky na pár sekúnd aby sa to roztopilo.




A depilácia sa môže začať!

Je dôležité aby miesto ktoré ideme depilovať bolo čisté a bez odumretých buniek (šupinky z kože)a odmastené. S prstami,špachtličkou alebo aj nátierkovým (neostrým) nožíkom naberieme vosk veľkosti orecha alebo menšieho hrášku, záleží akú časť ideme depilovať...Natiahneme na pokožku proti smere rastu chĺpkov a potom rýchlim ťahom stiahneme v smere rastu chĺpkov.Opakujeme kým hmota nestratí lepkavosť alebo naopak sa začne lepiť na prsty. A máme hotové! :)A od chĺpkov máte pokoj 3-4 týždne.


v pohode som zdepilovala aj podpazušie


Moje skúsenosti

Robila som to dvakrát, prvý pokus bol trapas lebo sa mi podarilo spraviť karamel, ktorý bol príliš tvrdý na depiláciu (áno spálila som to... :D lebo niekde som čítala že to má mať konzistenciu ako sirup..a ja som čakala a čakala, kým to nebolo úplne hnedé!! -_-)
A potom som sa rozhodla že to vyskúšam ešte raz. A voala podarilo sa! Aplikácia bola jednoduchá, keďže už mám skúsenosť s inými voskmi...robila som v salóne a aj v škole sme sa učili.Na rukách som mala dosť dlhé chĺpky ale perfektne som to vedela odstrániť. Vosk bol vhodný aj na časť hornej pery a obočie. Bolesť bola taká priemerná nič extra,dá sa to vydržať :)Ľahko sa umýva kedže je to len cukor tak sa v teplej vode rýchlo rozpustí, takže sa nemusíte báť ak to náhodou niekam kvapne, čo pri normálnych voskoch sa nedá povedať. A ešte to aj chutí a nieje jedovaté... no nie je to úžasné? :)

Tak čo vyskúšate to?
Dajte mi vedieť či ste už skúšali alebo chcete vyskúšať. A ak ste skúšali aký máte názor na to?

zdroj: http://odzenykzene.blog.cz

S pozdravom Kflori ♥



17 komentárov:

  1. Super článok presne niečo takéto by som potrebovala :) Podla článku predpokladám že studuješ kozmetičku alebo niečo podobné a tak by som sa chcela spýtať či pri depilovaní hornej pery nehrozí že chlbky začnú rásť hrubšie a tmavšie. Rada by som si to vydepilovala ale z tohto mám trochu strach :D:)

    Clapham Junction

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hej som vyštudovaná kozmetička a aj ja som hľadala niečo takéto lebo holenie ma nebaví a prístroje sú dosť drahé :) a nie ak chĺpky depiluješ-vytrhávaš či už na nohe, ruke alebo hornej pere tak tie chĺpky budú tenšie a dokonca ich bude menej lebo pomaly tie chĺpky stratia tú pevnosť resp vlasová cibuľka a chĺpky nestmavnú len to tak vyzerá ale to len pri holení :) dúfam že som pomohla :)

      Odstrániť
    2. áno dakujem ti veľmi pekne!! Pásiky na depilovanie pery mám doma už dlhšie ale vždy som sa ich bála použiť :D Takže tento víkend sa do toho pustím rovno aj s týmto domácim depilačným voskom:)))

      Odstrániť
    3. tie pásiky d drogérií sú celkom nanič ja som si raz tiež kúpila ale to neodstráni tak dobre chĺpky ako normálny vosk alebo tento domáci ja som rada že som to našla tiež a vyskúšala lebo naozaj sa to oplatilo :) a sú to ingredience čo každý z nás má doma :)

      Odstrániť
    4. a držím palce aby ti to vyšlo :) určite budeš spokojná

      Odstrániť
    5. Ďakujem za radu! Určite vyskúšam! ��

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Podarilo sa? Že je to úžasne? :) a ďakujem

      Odstrániť
    2. chcela som sa len opýtať, či ho môžem použiť aj v oblasti bikín :) ďakovala :D

      Odstrániť
    3. Ano je to vhodné aj tam :) len pozor aby to nebolo horúce :D

      Odstrániť
  3. Idem vyskúšať aj ja :) a prosim vás ked nemam používať pásiky, čim ich mam nahradiť? Ďakujem Alžbeta.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj :) držím palce aby sa to podarilo na prvý krát :D inak môžeš na to použť aj pásiky ak tebe to bude tak lahšie :) to kúpis v drogérke a inak dá sa to dať dole aj samotnú pastu rukou alebo so špachtľou... to je o zaj len na tebe že čo ti vyhovuje lepšie :)
      Skús všetky možnosti a daj vedieť ktoré ti je sympatickejšie :)

      Odstrániť
  4. Ahoj,už som nový človek:-D Ďakujem pekne;-)zostala som prekvapená,že to funguje aj bez papierikov...:-D moja kozmetička vždy používala papieriky,a preto som nevedela,že to pôjde aj takto. Je na materskej,zlaté časy mi skončili:D a tak hľadám spôsob ako "to nespackať" a keď som to zvládla ja,tak to už musia všetky ženy;-)so špachtľou to mne osobne šlo najlepšie. Ďakujem ešte raz za radu,a doporučujem každej:-) a vďaka aj za rýchle reakcie odborníčky,milo ma prekvapil fakt, že aj takéto motovidielko ako ja, ste nevysmiali,ale ešte naopak pomohli :D veľká vďaka, článok odporúčam ďalej:) nech sa darí:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milé slová :) potešili a som rada že som Ti mohla pomôcť a že to aj pomohlo, kozmetičky väčšinou majú vosk ktorý sa dá zdepilovať len s papierikmi ale táto cukrová past je preto super lebo to ide aj bez nej :)
      Pekný deň

      Odstrániť
  5. Ahoj chcela by som sa opýtať že ked si s týmto vylepšovakom budem depilovať nohy tak tam bude hrubšie a tmavšie ochlpenie ? Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj ani tmavšie a ani heubšie to nebude :) od depilácie časom chĺpky slabnú lebo trháš s korienkami a tie oslabnú, takže časom môžeš mať menej chĺpkov

      Odstrániť

Translate

Copyright © 2014 ✿ Kflori's Garden ✿